معرفی برند جواهرات شوپارد

برند شوپارد یکی از معروف‌ترین و گران‌ترین برندهای طلا و جواهر و ساعت، سوئیسی است که در زمره مشهورترین برندهای طلا و جواهر جهان قرار دارد. این برند شامل زیورآلاتی مانند ساعت، گردنبند طلا، گوشواره طلا و سایر زیورآلاتی از این دست می‌باشد. اگر جزو افرادی هستید که در زندگی سبک و سیاقی بر اساس ظرافت و زیبایی را می‌پسندید، قطعا برند سوئیسی شوپارد در صدر فهرست علاقمندی شما قرار خواهد گرفت. زمانی که به تک تک محصولات این برند زیبا نگاه می‌کنید، به خوبی درک می‌کنید که بهترین کلمات برای توصیف محصولات شوپارد، ظرافت و زیبایی هستند، که به معنی واقعی کلمه این زیورآلات بی‌نظیر را توصیف می‌کنند. موسس این برند لوئیس شوپارد 24 ساله در ابتدا یک کارخانه تولید ساعت با دقت بالا و تخصص در ساخت ساعت‌های جیبی و ساعت‌های لوکس سوئیسی را آغاز کرد و کم کم کلکسیون جواهرات را نیز به آن‌ها اضافه نمود به طوری که امروزه شهرت این برند به دلیل جواهرات مجلل و زیبایی که دارد، می‌باشد. لوئیس نسبت به شغل و حرفه خود شور و اشتیاق فراوانی داشت و مشتری‌های او از تمام نقاط جهان از اروپای شرقی گرفته تا روسیه و اسکاندیناوی بودند.

تاریخچه برند شوپارد

لوئیس اولیسه شوپارد ( 1915-1836 ) Louis –Ulysse Chopard پسر یک کشاورز اهل Sonvilier ، در سن 24 سالگی به سرعت توانست مرزهای سوئیس و سپس جهان را فتح کند. این ساعت ساز صنعتگر، آثار هنری را با طرح‌های بدیع خلق کرد و آثار برجسته‌ای را ابداع نمود. به طوری که آثار هنری او در مکان‌هایی مانند دربار تزار دوم روسیه یعنی نیکلاس دوم ارائه می‌شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. دقت زیاد،  قابل اطمینان بودن و کیفیت بالای محصولات شوپارد سبب شد که در قرن نوزدهم بسیار مشهور شده و بر سر زبان‌ها بی‌افتد. همچنین شوپارد توانست با کمک کرنومترها و ساعت‌های جیبی منحصر به فرد خود، پا را فراتر نهاده و آرزوها را به حقیقت مبدل کند. ساعت هایی که توسط شوپارد در قرن نوزدهم ساخته شدند، به لطف زمان سنج‌های فوق العاده‌ای که داشتند و به خاطرکیفیت عالی که داشتند، شهرت فراوانی بر هم زدند. از همان روزهای اول شوپارد برنده دو کمیسیون بسیار معتبر شد و به ارائه کننده رسمی ساعتهای سوئیس تبدیل شد. لوئیس شوپارد از طریق سفر به لهستان و مجارستان و کشورهای بالتیک به روسیه سفر کرد و و توانست تزار روسیه را به یکی از مشتریان ثابت خود تبدیل کند، همچنین با تعدادی خرده فروش اسکاندیناوی که ساعت‌های او را با مارک و برند خودشان ارائه می‌دادند، تجارت کرد. بدین ترتیب توانست ساعت‌های خود را وارد بازار بین المللی کند. به طوری که از سوئیس تا ژنو، همه تحت نظارت پل شوپارد پسر لوئیس شوپارد قرار گرفت.

انتقال شوپارد به کارل شوفل

پل شوپارد در سال 1915 کنترل شرکت را به دست گرفت و شعبهای را در شهر صنعتی مجاور La –Chaux  افتتاح کرد، که بعدها به مقر اصلی شرکت تبدیل شد. چند سال بعد در سال 1937 او شرکت را به مرکز بین المللی ساعت سازی و تجارت ژنو منتقل کرد، اما در سال 1963 این حرفه خانوادگی به دست نوه لوئیس یعنی پاول شوپارد افتاد، اما پاول نتوانست مانند پدران خود از پس اداره شرکت بربیاید، بنابراین مجبور شده به دنبال یک خریدار برای شرکت شوپارد بگردد. در نتیجه این جستجو، برند شوپارد به کارل شوفل سوم واگذار شد. کارل شوفل هم مانند شوپارد به خلاقیت و ساعت‌سازی علاقمند بود و انتخاب او بسیار کار درستی به نظر می‌رسید. کارل شوفل وقتی جوان بود وارد صنعت جواهر سازی شد و در اواخر زندگی‌اش تصمیم داشت از هنرمندان و جواهراسازن جوان حمایت کند. او وقت خود را وقف انجمن‌های هنری و صنعتی در فورتسهایم آلمان کرد. پاول در ازای پذیرفتن یک شرط کمپانی را به شوفل واگذار کرد و آن شرط این بود که کارل قول دهد، میراث و سنت استاندارهای بی‌عیب و نقص در کیفیت و دقت محصولات شوپارد را حفظ نماید. کارل شرط را پذیرفت چرا که وی ساعت سازی را به خوبی درک می‌کرد. او صاحب شرکت تولید ساعت آلمانی مشهور جهان،  به نام اسزه Eszeha بود و با روزهای سخت غریبه نبود، او در حالی که صندوق عقب بزرگی از محصولات اسزه را با خود حمل می‌کرد به تمام کشورهای دوردرست مانند روسیه، چین، اروپای شرقی و آمریکا سفر می‌کرد تا محصولات خود را معرفی نماید. اگر چه پاول اول مردد بود که میراث شوپارد را از خانواده خارج کند، اما تصمیم او برای واگذاری شرکت به کارل بسیار عاقلانه و در نهایت سودمند بود. کارل مصصم بود که به موفقیت برسد. عزم او به تغییر ثروت برند شوپارد کمک کرد. تحت رهبری کارل، برند شوپارد به یک برند برتر جهان که نامش مترادف با نوآوری هنری و خلاقیت است، تبدیل شد. شوپارد که کاملا یک شرکت مستقل می‌باشد، یک سنت خانوادگی قدیمی را دنبال می‌کند. کارل و همسرش بیش از 40 سال است که توسعه بین المللی شرکت را تنظیم کرده‌اند و هنور هم در این شرکت فعال هستند. دو فرزند آن‌ها روسای مشترک فعلی این شرکت هستند.

از ساعت‌سازی تا تولید جواهرات لوکس

شوفل، کمپانی را در مسیری مدرن پیش برد و بخش تولید جواهرات را نیز به خط تولید ساعت شوپارد اضافه کرد. راه‌اندازی و توسعه شرکتی مانند شوپارد بدون قواعد دقیق و حساب شده ممکن نبود، در طول سال‌ها، چندین اصول ارزشی در این شرکت شکل گرفت که تبدیل به ستون اصلی آن شدند که عبارتند از: استقلال، کیفیت و تعالی، خلاقیت، احترام و جسارت که همگی میراث برند شوپارد محسوب می‌شوند. امروزه این برند سوئیسی یک ترکیب انحصاری از الماس و یاقوت کبود و زمرد با برش‌ها و اندازه‌های استثنایی و غیرمنتظره است که دنیایی از زرق و برق را برای این صنعت به ارمغان آورده است. جایی که اصالت، خلاقیت و تلسط فنی به اوج خود رسیده است. آن‌ها با ساخت و تولید جواهرات و ساعت‌های زنانه با الماس‌های متحرک و معلق بین دو کریستال یاقوت کبود، وارد فاز جدیدی در تولیدات این برند شدند. طراحی بی‌نظیر کارولاین شوفل و خلق یک دلقک با پاهای چسبیده و شکمی پر از الماس و سنگ‌های رنگی که به نشان و علامت شوپارد تبدیل شد، کمپانی را به سمت راه‌اندازی خط تولید جواهرات گران‌قیمت، یعنی مجموعه Happy Diamonds هدایت کرد. رویکرد شوپارد در کنار استفاده از ظریف‌ترین طراحی‌ها، ریزترین قطعات برای جواهرات و حساس بودن روی جزئیات، ارزش تولیدات این برند لاکچری را بیشتر کرده است.

کلکسیون‌های بی‌نظیر شوپارد

کلکسیون فروشگاه آنلاین طلا دنیای حیوانات شوپارد یکی از بی‌نظیرترین کلکسیون‌ها در سطح جهان می‌باشد. همچنین کلکسیون 1000 ساعت اسپرت میگلیا، هم از کارهای کم نظیر شوپارد است که هر ساله یک مدل ویژه به آن اضافه می‌گردد. اولین ساعت مستطیلی با گوشه‌های برآمده که به طور خودکار کوک می‌شدند، توسط این برند طراحی و تولید شدند. کلکسیون Happy Spirit  در سال 2002، ساعت Regulateur L.U.C. و قطعات جواهرت Butterfly در سال 2004 و همچنین کلکسیون‍‌های Copacabana وGolden Diamonds  در سال 2005 رونمایی شدند. برتری این برند در امر زیباشناسی و پرداختن به مسائل فنی آن را از دیگر برندها متمایز ساخته، جشن صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس شوپارد و رونمایی از کلکسیون‌های سالگرد Animal World، 150 تکه جواهرات با طراحی حیوانات به نام Haute Joaillerie و همچنین 4 مدل جدید  L.U.C. در سال 2010 برگزار شد. در سال 2013 میلادی، برند شوپارد پروژه تولید جواهرات پایدار را راه اندازی کرد. فروشگاه آنلاین طلا این برند در این پروژه تلاش کرد تا با ایجاد کمترین آسیب به محیط زیست پاسخ گوی نیاز و سلیقه‌ی طرفداران خود باشد و با توجه به قوانین و استاندارهای موجود به استخراج مواد اولیه از معادنی مشخص بپردازد و در خصوص میزان استخراج این مواد شفافیت داشته باشد. این دوراندیشی برند شوپارد در عنوان یکی از نقاط قوت آن مورد توجه قرار گرفت و محبوبیت آن را افزایش داد. در ادامه شما را با برخی از این کلسکیون ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

کلکسیون Happy Hearts

کار زیبای دیگر از شوپارد قلب‌های خوشحال Happy Heartsاست، که با رونمایی آن در روز ولنتاین بار دیگر توجه رسانه‌ها و دنیای مد و به این برند جلب شد. در هر دو طرف قلب‌های طراحی شده در گردنبندها و دستبندهای این کلکسیون، الماسی متحرک قراردارد که به واسطه‌ی حرکت دست یا بدن، حرکت می‌کند و زیبایی اثر را دو چندان کرده است. وجود الماس‌های متحرک در طراحی این کلکسیون مدرن، در چند برابر شدن ارزش آن نقش موثری داشته است. طراحان این برند ادعا دارند در پشت هر طراحی که توسط آن‌ها انجام می‎گیرد، دلیلی خاص وجود دارد. هر قطعه از این زیورآلات با زیبایی فوق‌العاده استثنایی پیامی خاص برای تقدیر از عشق و محبت یک زن است. با ارائه کلکسیون قلب‌های خوشحال در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر شوپارد به مناسبت ولنتاین، این برند توانست گوی سبقت را از رقیبان خود برباید و دوستداران آن با خرید اینترنتی طلا و جواهر و انتخاب نمونه زیبایی از این کلکسیون، نظر خود را به طراحی فوق‌العاده آن اعلام کردند. همزمان با رونمایی کلکسیون قلب‌های خوشحال، رونمایی دیگری هم از ساعتی گران قیمت نیز انجام شد. ترکیب رنگ‌های آبی‌تیره و خاص در صفحه‌ی ساعت با عقربه‌های سفید، این ساعت جدید را به یک انتخاب شیک و خاص تبدیل کرده است.

سال 1980 و ساعت اسپرت شوپارد

شوپارد در سال 1980 از ساعت اسپرت سنت موریتز رونمایی کرد. این اولین ساعتی است که کارل فردریک شوفل 22 ساله برای برند شوپارد طراحی کرد. این خط از ساعت‌های شیک و ضد آب از استیل و طلای 18 عیار ساخته شده است. سنت موریتز که به کوک اتوماتیک مجهز شده و در نسخه‌های مردانه و زنانه، از جمله گرنوگراف موجود است. این ساعت دقیقا حال و هوای آن زمان‌ها را به یاد می‌آورد و خود را به مناسب‌های رسمی و غیر رسمی اختصاص می‌دهد.

دلقک خندان شوپارد

طراحی بی‌نظیر کارولاین شوفل و خلق یک دلقک با پاهای چسبیده و شکمی پر از الماس و سنگ‌های رنگی که به نشان و علامت شوپارد تبدیل شد، یکی دیگر از کارهای خاص این برند است که نمادی از جهت‌گیری جدید این برند در زمینه جواهرات شوپارد می‌باشد. این طراحی همچنین خبر از پیشرفت شرکت در زمینه بازاریابی، ارتباطات و توزیع می‌دهد که به لطف طرح‌های خلاقانه کارولین و رویکرد جسورانه و با استعداد او ایجاد شده است.

کلکسیون ساعت میگلیا هزار

کارل فردیک شوفل همچون پدرش به ماشین‌های کلاسیک علاقمند بود، از این رو در سال 1988 همکاری بین شوپارد و راننده رالی افسانه‌ای اتومبیل‌های قدیمی " میلی میگلیا " آغازشد. شوپارد مجموعه‌ای از ساعت‌های "میگلیا هزار" را طراحی می‌کند که با خطوط ورزشی ثابت قدم خود متمایز شده است و طراحی اسپرت آن به طور مرتب در مدل‌های جدید مورد بازبینی قرا می‌گیرد. این ساعت‌ها همراه مدل‌های جک آکس و گرند پریکس هیستوریک، بعدها مجموعه مسابقات کلاسیک را تشکیل دادند و همین امر اتحاد بین دنیای خودرو و ساعت‌سازی را به شکل محکم‌تری دوام بخشید.

سال 1993 ساعت هپی اسپرت شوپارد

کارولین اولین کسی بود که ساعت شوپارد هپی اسپرت را در 1993 طراحی کرد. این طرح در ترکیب یکپارچه با الماس های شناور آزاد همراه فولاد، یک ساعت ورزشی زنانه امروزی به وجورد آورد که موفقیت بزرگی برای این برند به حساب می‌آمد. کلکسیون ساعت اروجینال هپی اسپرت بیش از 1000 طرح مختلف است، که شامل ساعت‌هایی از سنگ مروارید کمیاب و درخشان می‌باشند.

کاکلشن زنانه امپریال شوپارد

مجموعه امپریال شوپارد مجموعه‌ای ظریف و در عین حال خیره کننده است، که در سال 1994 راه اندازی شد. این مجموعه با الهام از دوران طلایی امپراطوری‎های قدیم و برای زنان مدرن امروزی طراحی شد. امپریال از سنگ‌های قیمتی رنگارنگ، نقوش عربی و سیم‌های طلایی و تکنولوژی بسیار بالا استفاده می‌کند. نقش اصلی امپریال یک گل چهار وجهی است که نوعی ادای احترام به گل‌دوزی سنتی است. این طرح برند شوپارد شامل نسخه‌هایی با الماس،آمیتیست و کوارتز صورتی است. این طرح شیک و در عین حال جسور به نظر می‌رسد و یکی از کلکسیون‌های شاخص این برند است. مجموعه‌ای با شکوه و پیچیده از ساعت‌ها و جواهرات شامل: النگو، دستبند طلا و انگشتر طلا زنانه که بیننده با دیدن آن‌ها به طراحی منحصر به فرد آن پی می‌برد.

بزرگداشت 150 سالگرد شوپارد

کمپانی شوپارد در سال 2010 کلکسیون جواهرات دنیای حیوانات خود را به مناسبت صد و پنجاهمین سال تولید محصولات و جواهراتش، منتشر کرد. این مجموعه نفیس و منحصر به فرد، شامل 150 قطعه خیره کننده با تم حیوانات از جمله لک لک طلای سفید با کانزیت بریولت صورتی 51 قیراطی بود. 

مدل جدید کلکسیون هپی اسپرت

شوپارد در سال 2013 باردیگر از یک مدل جدید از کلکسیون هپی اسپرت به نام هپی اسپرت مدیوم اتوماتیک رونمایی کرد. این مدل به مناسبت بیستمین سالگرد تولید کلکسیون هپی اسپرت طراحی و ارائه شد. فلوری اوباش، کسی بود که ساعت‌های نسل جدید این کلکسیون را طراحی کرد و باعث توسعه آن شد.  

النگو قلب قرمز کلکسیون Happy Hearts شوپارد

در سال 2015، شوپارد یک النگوی قلب قرمز از کلکسیون هپی هارتس، برای بنیاد هوشمند همه دست‌ها و قلب‌های پترا نمکووا، سوپر مدل معروف طراحی کرد. همکاری شوپارد با نمکووا از سال 2009 به منظور اهداف بشردوستامه آغاز شد تا برای خیریه او که به کودکان در مناطق آسیب دیده کمک می‌کرد، آگاهی به ارمغان آورد. النگوی قلب قرمز، با  طلای 18 عیار، یک قلب قرمز و یک قلب الماس شناور که نمادی از شوپارد است را  دارد.در این مجموعه همه مدل جواهرات از گردنبند طلا گرفته تا گوشواره طلا، ساعت و انگشتر وجود دارند و همگی پیامی از عشق، سخاوت و از خودگذشتگی به همراه دارند.

مجموعه آیس کیوب با ماریون کوتیار

ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی، 15 ساله که با برند شوپارد همکاری می‌کند، در سال 2021 اولین مجموعه هفت تکه خود را با همکاری این برند لوکس طراحی و تولید کرد. این جواهرات عجیب و غریب در زیر مجموعه نمادین آیس کیوب قرار می‌گیرند. این جواهرات شامل گوشواره طلا الهام گرفته از راک اند رول، سرآستین و یک حلقه دوتایی هستند که همگی از طلا و الماس دارای گواهی فارمیند ساخته شده‌اند.

رویایی که به حقیقت پیوست  

در رزومه شوپارد شاهد شراکت این برند با جشنواره فیلم کن و خلق نخل طلا، جایزه معروف کن هستیم. در سال 1998 شوپارد با ترکیب زرق و برق جواهرات، فیلم و بازیگران درجه یک، شریک رسمی جشنواره بین المللی و افسانه‌ای کن شد. از کارولین خواسته شد تا جایزه نمادین نخل طلا را در آن سال دوباره طراحی کند. رابطه دراز مدت این دو باعث شد شوپارد در سال 2007 مجموعه جواهرات فرش قرمز خود را راه‌اندازی کند. مجموعه فرش قرمز برند شوپارد اکنون یک اتفاق سالانه از جواهرات منحصر به فرد است و ستارگان برجسته‌ای آن را بر روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن نمایش می‌دهند. مجموعه‌های فرش قرمز جواهرات بی‌نقص و فوق‌العاده شوپارد همیشه تصویری از خلاقیت، رنگ و قیراط بالا هستند. افراد مشهوری چون آنجلینا جولی، کیت بلانشت و جولیا رابرتز این جواهرات را بر روی فرش قرمز پوشیده‌اند. همچنین شوپارد از سال 2014 برای ساخت نخل طلایی جشنواره کن از طلای عادلانه اخلاقی استفاده کرد و دو نسخه کوچک‌تر آن را برای بهترین بازیگر مرد و بازیگر زن طراحی نمود.  

تولید جواهرات اخلاقی

در سال‌های اخیر تمرکز شوپارد بر تولید جواهرات پایدار و اخلاقی بیشتر شده است، به طوری که در سال 2010، شوپارد به شورای جواهرات معتبر محلق شد. تنها یک سال بعد، شوپارد اولین ساعت طلای فرمین شده را ساخت. این اتفاق باعث تحسین منتقدان در رویداد بیسورلد شد.

قیمت جواهرات شوپارد

به دلیل استفاده از متریال مرغوب  و با کیفیت بالا در ساخت محصولات شوپارد، معمولا این محصولات  بسیار گران‌قیمت و ارزشمند هستند. از آنجایی که استفاده از الماس و سنگ‌های رنگی از معمول‌ترین متریال‌های ساخت طلا و جواهر و سایر اکسسوری‌های این برند می‌باشند، همواره محصول نهایی از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده و این هزینه گزاف به علت استفاده از مواد درجه یک و با ارزش است که در ساخت آن بکار برده می‌شوند. در واقع این از اصول مجموعه شوپارد به حساب می‌آید که همواره دقت، ظرافت و کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند. برای همین این برند در زمره لوکس‌ترین برندهای طلا و جواهر در دنیا به حساب می‌آیند. این امر یکی از دلایل ماندگاری شوپارد در صدر تولیدکنندگان طلا و جواهر جهان می‌باشد.   

رمز ماندگاری و محبوبیت شوپارد

طراحی‌های ماندگار و منحصر به فرد برند طلا و جواهرات شوپارد سالیان درازی است که جای خود را در میان قلب‌های طرفدارن خود استحکام بخشیده است. طراحی‌های شوپارد تنها به طلا و جواهر ختم نمی‌شود، بلکه در دل خود معنی و مفهوم خاصی را دارند که آن‌ها را به یادماندنی کرده است. شوپارد با تاریخچه غنی خود سال‌هاست سعی در انتقال مفهوم و بیان داستان از طریق طراحی‌های خود کرده و در این راه بسیار موفق هم بوده است. همین دوام و خلاقیت در تولید محصولی که بتواند با مخاطب ارتباط معنایی برقرار کند، پایه‌های این برند لوکس را محکم‌تر کرده و به محبوبیت آن افزوده است.

اگر قصد دارید تا با دیگر برندهای مطرح طلا و جواهرات دنیا آشنا شوید مقاله آشنایی با برند تیفانی، همه چیز درباره ی برند رولکس و تاریخچه برند کارتیر را در مجله روبی مطالعه کنید. 

کلام آخر

سنت برتری و چشم انداز نوآورانه، مسیر سفر شوپارد را در دنیای تجملات جذاب سوئیسی نشان می‎دهد که جهان را تسخیر کرد. در سال 1860، استعداد بی‌نظیر و توجه غیرعادی به جزئیات یک صنعتگر با استعداد، تولد یکی از نمادین‌ترین خانه‌های جواهرات امروزی جهان را رقم زد. برند شوپارد که از چشم انداز کمال، دقت و ظرافت بی‌انتها متولد شده است. به سرعت به یک برند نام آشنا تبدیل شد و به دلیل خلاقیت، صنعت با کیفیت بالا و طراحی الهام‌بخش مشهور شد. شوپارد یک برند تازه نفس در میان دنیای سخت است که تجارتی خانوادگی و شرکتی ایجاد کرد. این شرکت خانوادگی بر پایه ارزش‌هایی مانند پایداری و منابع اخلاقی شکل گرفت و ارزش‌های خانودگی هسته اصلی این تشکیلات را تشکیل می‌دهد، که در طول دهه‌ها مستقل و متعلق به خانواده باقی مانده است.  از سال 1860 که لوئیس شوپارد ، این برند تاسیس کرد، تا به امروز نوادگان او دودمان را تقویت کردند و ردپای شوپارد را در همه جا گسترش دادند. به طوری که امروزه علاوه بر ساعت و جواهر در صنعت عطر و عینک و بسیاری از صنایع دیگر می‌توان رد پای شوپارد را دید. قلمرو محصولات برند شوپارد از آراستن استایل سلبریتی‌های هالیوود گرفته تا خاندان سلطنتی رونق گرفته است. به طوری که طرفداران شوپارد هر روز بیشتر می‌شوند و به این تریتب برند لوکس شوپارد باتاریخچه‌ای طولانی و درخشان کار خود را ادامه می‌دهد. تولیدات این شرکت امروزه در 124 کشور در سراسر جهان شناخته شده است و توسط 120 فروشگاه و 12 نمایندگی فروش مستقیم ومعتبر محصولات این برند در حال پخش می‌باشد. این کارخانه دارای گردش مالی حدود 800 میلیون فرانک سوئیس می‌باشد.