آشنایی با برند طلا و جواهر تیفانی

برند تیفانی Tiffany & Co یکی از شرکت‌های معتبر و لاکچری در صنعت جواهرسازی است. این شرکت به عنوان پادشاه الماس در دنیا شناخته می‌شود، علت این نامگذاری بدون شک کیفیت و جذابیت بالای جواهرات الماس این برند زیبا می‌باشد. این برند که در زمینه ساخت و فروش جواهرت، طلا، نقره و الماس فعالیت دارد، شناخته‌شده‌ترین و لوکس‌ترین برند صنعت طلا و جواهر محسوب می‌گردد. شهرت اصلی تیفانی در زمینه جواهرت الماس نشان بوده و شعبه اصلی آن در شهر نیویورک می‌باشد. سال‌ها خلاقیت و نوآوری در محصولات مختلف باعث شده تا این برند آمریکایی بتواند در بین افراد سرشناس و سلبریتی‌های دنیا جایگاه ویژه‌ای برای خود بیابد. جواهرات تیفانی شامل انواع اکسسوری‌های زنانه و مردانه می‌باشد به طوری که از استیو جابز گرفته تا باراک اوباما شیفته محصولات و خدمات آن‌ها می‌باشند. این برند نزدیک به دو قرن است که در فرهنگ و جامعه جهانی یک عنصر محبوب در صنعت طلا و جواهر به حساب می‌آید. در ادامه شما را به این برند لاکچری و محبوب آشنا می‌کنیم.

تاریخچه برند تیفانی اند کو

تیفانی اند کو Tiffany & Co که معمولا آن را با نام تیفانی می‌شناسند، یک شرکت لوکس کالای آمریکایی است که در سال 1873توسط "چالز لوئیس تیفانی " و "جان بی یانگ "به عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر تاسیس شد. در فروشگاه آن‌ها در ابتدا انواع مختلفی از نوشت افزار به فروش می‌رسید و در منهتن جنوبی نیز شعبه‌ای با نام" تیفانی، یانگ و الیس " داشت که بعدها کوتاه شده و به " تیفانی اند کو"  تبدیل شد. این شرکت فروشنده طیف وسیعی از کالاها و لوازم لوکس مانند: طلا، جواهر، نقره استرلینگ، چینی‌آلات، کریستال، نوشت‌افزار، عطر، ساعت، لوازم جانبی و نیز برخی از کالاهای چرمی می‌باشد. بسیاری از این کالاها تحت نام تجاری تیفانی، در فروشگاه‌های تیفانی به فروش می‌رسند یا از طریق تجارت مستقیم به وسیله شرکت و به صورت ارسال پستی، توزیع می‌شوند. شهرت این شرکت، در بازار کالاهای لوکس، بیشتر برای کالاهای بخش الماس برند تیفانی می‌باشد. محصول ویژه آن حلقه‌های نامزدی تیفانی است، که در بازارهای الماس، طلا و جواهرات بسیار مشهور می‌باشد. شرکت تیفانی در سال 2013 در فهرست فوربزجهانی 2000 با ارزش بازار سرمایه 8/8 میلیارد دلار، در رتبه 1659 از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

اولین کاتالوگ تیفانی

در سال 1845، تیفانی اولین کاتالوگ خرده فروشی خود را در ایالات متحده با نام کتاب آبی منتشر کرد که این حرکت در کل آمریکا بسیار خبر ساز شد. در سال 1853 زمانی که چارلز تیفانی مدیریت شرکت را در دست گرفت، لاین جواهرت نیز به برند تیفانی افزوده شد. این کاتالوگ اولین کاتالوگ سفارش پستی آمریکا بود و پس از آن شرکت‌های دیگر نیز این روال را در تجارت خود در پیش گرفتند.  

نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های تیفانی

نخستین شعبه بین المللی در شهر لندن افتتاح شد. دومین شعبه آن در شهر توکیو را اندازی شد. پس از افتتاح موفقیت‌آمیز بوتیک‌های تیفانی در توکیو و لندن، امروز در اکثر شهرهای مهم و بزرگ جهان نیز فروشگاه دارند. شرکت تیفانی هم اکنون مالک شبکه‌ای از 298 مرکز فروش در 22 کشور می‌باشد، که شمار 121 شعبه در قاره آمریکا، 37 شعبه در اروپا، 126 شعبه در آسیا و 5 شعبه در اقیانوسیه مستقر می‌باشند. بزرگ‌ترین مرکز فروش تیفانی در شهر نیویورک مستقر می‌باشد، که مساحتی بالغ بر 4 هزا مترمربع را دربرمی‌گیرد. دومین فروشگاه بزرگ تیفانی نیز با مساحت 1.350 مترمربع، در شهر تایسونزکرنر، ویرجینیا قراردارد.

الماس معروف تیفانی

در سال 1878، چارلز تیفانی یکی از بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین الماس‌های ممتاز زرد رنگ جهان را، با وزن بیش از 287 قیراط در معادن الماس کیمبرلی در آفریقای جنوبی کشف کرد. این خبر در جهان مانند یک بمب صدا کرد و نام آن‌را "الماس تیفانی" نام‌گذاری کردند. الماس تیفانی زینت‌بخش آدری هپبورن در عکس‌های تبلیغاتی فیلم صبحانه در تیفانی بود، که امروزه می‌توان در طبقه اول فروشگاه تیفانی آن را مشاهده کرد. در سال 1887، تیفانی موفق شد، جواهرات تاج سلطنتی فرانسه را نیز بخرد.

منشا الهام رنگ زیبای برندتیفانی

رنگ آبی برند تیفانی از یک امپراتور الهام گرفته شده است. همسر ناپلئون سوم، ملکه اوژنی دو مونتیخو، بزرگ‌ترین نماد مد در قرن نوزدهم بود. وقتی چارلز تیفانی پرتره‌ای از او را دید، به این فکر کرد که سایه‌ی آبی رنگ لباس او بسیار محبوب خواهد شد. بر همین اساس تصمیم گرفت از همین رنگ آبی- فیروزه‌ای به عنوان رنگ رسمی برند تیفانی استفاده کند. رنگ آبی تخم مرغی رابین با نام رسمی پانتون شماره 1873 که برای جعبه‌ها و کیسه‌های برند لوکس تیفانی استفاده می‌شود، بر اساس سال شروع به کار تیفانی به این شماره نام‌گذاری شده است. این رنگ آبی در واقع مشخصه بارز برند تیفانی است که در دنیا معروف شده است. تمام محصولات تیفانی در یک جعبه آبی رنگ که با یک روبان سفید ابریشمی تزئین شده است، به مشتریان ارائه می‌گردد.  

طراحان و جواهرسازان برجسته تیفانی

برند تیفانی با طراحان و جواهرسازان برجسته دنیا مانند: پالوما پیکاسو، کوکوشنل، ژان سلومبرگر، اندی وارهول همکاری کرده است. اغلب جانشینان چارلز تیفانی سعی در ارتقاء جایگاه این برند در میان مردم داشته‌اند و برای گسترش محصولات تیفانی در تمام نقاط جهان تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

معروف‌ترین محصولات شرکت تیفانی

محصولات تیفانی شامل جواهرات نقره و طلای برند تیفانی اند کو، کریستال، عطرها، ساعت، کالاهای چرمی لوکس می‌شود. این شرکت مانند اغلب خرده فروشان مطرح جهان که در زمینه اکسسوری طلا و جواهرات خاص فعالیت می‌کنند،طلا و جواهرات مختلفی ارائه کرده‌اند که از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین جواهرات آن می‌توان به دستبند تیفانی،گردنبند تیفانی، انگشتر تیفانی، گوشواره طلای زنانه، حلقه نامزدی طلا و ... اشاره کرد. اغلب افراد معروف و شخصیت‌های برجسته دنیای مد و فشن از جمله ژاکلین کندی و الیزابت تیلور از طرفداران این برند بودند. یکی از معروف‌ترین و مشهورترین جواهرات تیفانی، یک سنجاق سینه با شکل پرنده است که از جنس طلا و الماس زرد رنگ به وزن 128 قیراط طراحی شده است.

انگشتر و حلقه طلای تیفانی اند کو

حلقه تیفانی

این برند مشهور به دلیل سبک خاص و منحصر به فرد محصولاتش شهرت بسیاری کسب کرده است. در بین این محصولات متنوع حلقه نامزدی و انگشتر طلا زنانه از محبویت بالایی برخوردار هستند. زیرا برای تمام افراد با هر سلیقه و نظری یک طراحی خاص وجود دارد. جواهرات این برند با طراحی ساده و جذاب خود مخاطبان و مشتریان بسیاری را جذب می‌کند.

گردنبند و پلاک تیفانی

گردنبند تیفانی

یکی دیگر از محصولات پرطرف‌دار برند تیفانی، پلاک وگردنبند طلا زنانه آن است. طراحی‌های خاص و زیبای این برند باعث محبوبیت محصولات آن در بین افراد مختلف می‌گردد. پلاک طلای طرح قلب تیفانی یکی از این مدل‌های پرطرفدار است که نشانه محبت و همدلی و عشق است.

دستبند طلا تیفانی

دستبندهای تیفانی با طراحی شیک و ساده مناسب سلیقه افراد مشکل پسند و حساس می‌باشد. اگر به دنبال یک سبک خاص و متفاوت هستید حتما باید به کالکشن‌های تیفانی مراجعه کنید.  

گوشواره لولایی و خشک تیفانی

گوشواره طلای تیفانی یکی از قدیمی‌ترین محصولات این برند معتبر محسوب می‌شود، که با توجه به نوع آویز آن به دو دسته لولایی و خشک تقسیم بندی می‌شوند . طراحی‌های ظریف گوشواره طلا زنانه برند تیفانی سبب شده تا این جواهرات سبکی اصیل و جذاب داشته باشند. وزن بسیار سبک این گوشوار‌ه‌ها آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده روزمره تبدیل کرده است.

تیفانی از خواص تا عوام  

جواهرات تیفانی یکی از گران‌قیمت‌ترین و لوکس‌ترین جواهرات دنیا هستند. علت این امر لاکچری بودن محصولات این برند در صنعت طلا و جواهر می‌باشد. الماس به کار رفته در جواهرات این برند جزو مرغوب‌ترین الماس‌های جهان می‌باشد. از طرفی طراحی ساده و منحصر به فرد جواهرات این برند سبب جلب اقبال عمومی به این برند شده است. قیمت جواهرات تیفانی در ابتدای فعالیتش مقطوع بود و خرید آن‌ها به صورت پول نقد انجام می‌شد. استفاده از کارت اعتباری یا چک در فروشگاه‌های این برند ممنوع بود. این موضوع یکی از اخبار جالب در آن سال‌ها محسوب می‌شد. به مرور زمان طراحان این برند برای گسترش و توسعه محصولات خود به نحوی عمل کردند تا تمام سلیقه‌ها و اقشار مختلف جامعه بتوانند از محصولات آن‌ها استفاده کنند. در نتیجه برای تمام مردم امکان خرید فراهم گردید و به این ترتیب محصولات این برند لاکچری در اختیار عوام هم قرار گرفت.

رمز موفقیت برند تیفانی

از جمله عواملی که باعث موفقیت برند تیفانی شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هویت بصری خاص و منحصر به فرد

در سال 1873 قبل از این که عبارت نابغه برندینگ در دنیای اقتصاد مفهوم داشته باشد، موسس این شرکت یعنی چارلز تیفانی، نابغه برندینگ بود. او برای این که نام تجاری شرکتش را به یک رنگ محدود کرد، هنوز هم مورد تشویق کارشناسان حوزه برندینگ قرار می‌گیرد. این کار باعث افزایش محبوبیت این برند در میان مردم شد و تاثیر مثبت بسیاری در جهت رشد و پیشرفت آن داشت. 

نوآوری و خلاقیت

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت تیفانی، نوآوری و خلاقیت او در اداره شرکت بود. برای مثال نحوه شروع به کار برند و قیمت‌های مقطوع آن و یا کتاب آبی تیفانی جزو مهم‌ترین نوآوری‌های چارلز تیفانی، موسس این برند است که سبک خرید مردم را تا حد بسیار زیادی در آن زمان تغییر داد.

تجمل‌گرایی

نام تجاری برند تیفانی‌اند کو امروزه به عنوان یک نماد تجمل گرایی شناخته می‌شود که به دلیل همکاری این شرکت با برجسته‌ترین طراحان و جواهرسازان دنیا است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به همکاری تیفانی با کوکوشانل و پالوما پیکاسو اشاره کرد.

میتولوژی یا اسطوره شناسی

اصلی‌ترین شاخص موفقیت تیفانی، نحوه تبلیغات و برندینگ آن است. برای مثال میتولوژی این برند مهم‌ترین رمز موفقیت طی 100 سال گذشته است. ارتباط تیفانی با آبراهام لینکن، جنگ‌های داخلی آمریکا، جام آمریکا، آدری هپبورن و .. باعث شده تا نام تجاری این برند پایدار بماند. این پایداری فراتر از اعتبار طراحی با کیفیت محصولات است.

کلام آخر

 تیفانی در حال حاضر محصولات گسترده‌تری د ر چرخه تولید دارد که تمامی آن‌ها کالاهای لوکس به شمار می‌روند. همچنین در ساخت و فروش طلا هم سابقه درخشانی دارد. این شرکت آمریکایی با بیش از دو قرن خلاقیت، شهرت و آوازه خود را به عنوان یکی از برترین جواهرسازان در دنیا تثبیت کرده است. به طوری که از برند تیفانی به عنوان یکی از طلایه داران این عرصه یاد می‌کنند. در حال حاضر خرید آسان، ایمن و اینترنتی تمام محصولات این برند از طریق سایت جواهرات تیفانی امکان‌پذیر و در دسترس است. کلکسیون و جواهرات گسترده تیفانی تنها برای بانوان نیست و نیاز آقایان و کودکان را نیز در زمینه اکسسوری برآورده می‎‌کند. این کمپانی بزرگ در بیش از 22 کشور جهان شعبه دارد و شعبه‌ی مرکزی آن همچنان در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا واقع است.